Semester!!

Nej, jag har inte semester ännu, men det ska bli så hejdundrans jävla skönt så jag tänkte ta ut lite glädje i förskott. Semesteeeer!! Woo!!! På fredag den 19:e kommer jag till Växjö, sen är jag där till 6:e januari. Så börja anpassa era kalendrar efter mig redan nu, allting annat är sekundärt.

Annars fortsätter livet ungefär som vanligt i skåne. Jag bor fortfarande kvar i min lånelägenhet, men till våren ska jag eventuellt investera i en köbelägenhet om jag känner mig rik nog. Att få tag på hyreslägenheter i Malmö är ganska knepigt. Jobbet är skojigt som bara den, och det blir bara roligare och roligare. Kontorsarbete is the shit alltså! Man bara glider runt med sin kaffekopp och sätter in papper i pärmar och gör excelkalkyler i regnbågens alla färger! Nu fattas det bara att ytterligare några smålänningar pallrar sig ner hit så att jag har någon att umgås med på min fritid också. Kom igen! Flytta hit! Ni får hundra spänn!



Kommentarer
Postat av: Per

Oj! Det är ju om bara en vecka! Då ska vi leka!

Trevligt att läsa att allt verkar gå bra. Kontorsarbete är rätt soft ja... Jag gör själv ca 10-30 minuter kontorsarbete i veckan eller så :P

2008-12-12 @ 21:23:55
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Ida

När jag gör kontorsarbete brukar det innebära:

1, Någon har slagit sig och behöver tröstas

2, Några har kommit i konflikt och reder inte ut den själva

3, Någon vill ha hjälp att plocka fram något att göra

4, Någon ska sövas

5, Någons blöja behöver bytas/rumpa behöver torkas

6, Någons kläder behöver bytas efter en olycka

7, Telefonen ringer

8, Bord måste dukas

9, Någon vill berätta något som de fått/kul som hänt eller ska hända

10, Någons näsa måste torkas

.. osv...

det bara motiverar så man får upp farten än mer!



Härligt att höra att du trivs med ditt jobb!

2008-12-13 @ 13:12:39
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Johanna

bra att du änligen kommer hem och säger hej!!!!!!



inte för att vara sån ida men sövas är ett lite speciellt ordval med tanke på ditt arbete... ;)



2008-12-13 @ 22:50:35
Postat av: Jenny

Köp en lägenhet, hyr ut ett rum till mig och jag kan flytta! :D

2008-12-14 @ 15:21:03
Postat av: Osto

Kontorsarbete is the shit, bara glida omkring med en bunt papper och se målmedveten ut varje gång man stöter på nån kollega.



Men lysande, då syns vi snart!

2008-12-15 @ 14:53:50
Postat av: Mufflon

Per, Johanna, Osto: Ja! Snart kommer jag och leker med er!



Ida: Jag klarar mig undan de flesta av de punkterna. Ibland kommer dock arbetskamrater och vill berätta om något kul som hänt, och det händer att jag måste torka min egen näsa ibland.



Jenny: Jag har inte råd men en stor lägenhet, men du kan bo i min garderob? Jag fick trots allt bo i din.

2008-12-15 @ 21:24:28
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Sokkan / Sokratez

Men Mufflon, finns du fortfarnde? Det var ju trevligt att höra! Jag brukar internet-stalka gamla internet-bekanta och Per länkade nyss till din internet-logg så då måste jag ju börja internet-prenumerera på den också. På internet.

2008-12-17 @ 20:58:35
URL: http://sokkan.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0