Jeaaaa! Naaaaee!

Äntligen en lugn kväll! Då har jag tid att blogga!


Ingen har väl kunnat undgå att jag har flyttat till Malmö nu, med tanke på det enorma tomrum jag lämnat efter mig i Växjö. Här i storsta'n är allt bra, fast det är otroligt många som pratar skånska här. Jag kan över huvud taget inte förstå varför, så var det inte när jag var i Göteborg, eller i Stockholm (där det istället var ganska många som pratade stockholmska). Stora städer är i sanning märkliga och skrämmande! Ett annat stort mysterium är hur stadsbussarna kan dundra fram som rallybilar i hundratusentals kilometer i timmen mitt i stan, och ändå aldrig någonsin lyckas komma i tid. Det övergår mitt lantliga förstånd.

Hittills har jag haft fullständigt fullt upp. I fredags flyttade jag hit och installerade mig i mitt temporära boende. Jag lyckades time'a min flytt så att den sammanföll med starten på Malmöfestivalen, så det var maximalt omöjligt att komma fram med bil i stan. På lördagen installerade jag mig ytterligare i lägenheten och gav mig mot kvällen ut till festivalen för att dricka öl och äta sanslöst kryddstark chilensk bondkorv med ett par av mina syskon. Nästa kväll var det dags att bekanta mig med Malmös farligaste människor på Fudoshin Karate-Do. Det var jag och idel svartbältare. Det gick bra.

I måndags bar det åter iväg ut på stan för att lyssna på inga mindre än Svenska Akademien! Värsta grejen!




Imorgon bär det iväg till branschmässa för kommunalekonomer, woot! Då ska jag prata ekonomgrejer med ekonomer. Diskutera budgetar och så. Yeah... Jag vet att ni är avundsjuka. Nu är det dags att slöa framför tv'n nån timme innan man måste sova. Jag ska försöka hålla er uppdaterade om vad som händer i södern framöver. Har jag inte bloggat igen på tio dagar så kan ni utgå ifrån att jag är knivmördad eller bortförd av danskar.

Kommentarer
Postat av: Per

Det är nog sån där filmkarateskola, där alla får svart bälte direkt för att det ser liksom häftigare ut.

2008-08-20 @ 05:21:20
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Lange

Coolt, hoppas det blir fett röj på kommek! Får inte glömma det automagiskt vinnande argumentet "Jag kan karate" lite då och då i de heta debatterna.

2008-08-20 @ 10:01:45
Postat av: Luzze

Kul att höra av dig och att det verkar funka för dig! Jag känner igen det där med massa skånsktalande människor. Ytterst märkligt beteende.



...för övrigt käkar Smålandslejonet upp den skånskan kårkan utan några som helst problem...

2008-08-20 @ 13:05:18
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Eftersom jag är Captain Olov, så har jag helt enkelt bara skickat ut mina soldater söder och norr. Lange fick åka norrut och täcka med Sniperbössa och du Tomas, som "inqusitor" fick åka söder ut och göra verklighet av uttrycket: "Be purged by fire!" För de som snacakr danska/skånska är ju klart inte människor och måste utrotas då de utgör ett direkt hot mot kejsaren. Nu kanske inte alla vet att Tomas inte är någon vanlig golvomarine, utan en inquisitor, men säg inget till nån, det blir så jävla jobbigt då. Jag litar på att du utför ditt uppdrag Broder Tomas. For the emperor!

2008-08-20 @ 15:38:19
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Greta

Voff voff! Kom o hälsa på snart! Jag sparar lite plats i min bädd så du får sova hos mig!



Puss & Tass

//Greta

2008-08-21 @ 15:02:20
Postat av: Osto

Verkar som det hela har gått bra då med andra ord när du lämnade oss. Kul för dig.



Näe seriöst. Lycka till med allt nere i Skåneland och keep us updated med vad som händer.

2008-08-23 @ 12:50:41
URL: http://osto.blogg.se/
Postat av: Osto

Så.. du har blivit knivmördad med andra ord?

2008-08-29 @ 18:45:05
URL: http://osto.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Ja, det känns ungefär så idag. Iaf knivstucken, och möjligen kidnappad av danskar.

2008-08-30 @ 09:00:46
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0