HEJ!

Nu kände jag att det var hög tid för en ny uppdatering. Tyvärr så har jag inget viktigt att säga, så jag får säga jättemånga oviktiga saker istället. Igår förmiddag så ringde de från bemanningsföretaget och sa att jag behövde jobba på lagret på grund av nån sjukskrivning, så nu har jag fått jobba lite till, det känns bra. En fördel är att jag fick sova ut, då de inte ringde mig förrän 9. En nackdel är att jag var tvungen att cykla dit, pga bilbrist. En ytterligare nackdel är att jag börjat känna mig lite sjuk på sistone, så allt sammantaget så blev det en rätt seg dag igår, och idag är jag rätt paj. Tur att jag bara ska lata mig idag!

Jag fick dock en glad överraskning när jag kom hem igår! Jag hade fått ett brev adresserat till mitt företag med ett fantastiskt erbjudande! De erbjöd mig valfritt svenskt domännamn, 5 valfria e-postadresser, "antivirusskydd som skyddar dig mot skadliga virus", anti-spam-filter, hela 150 MB lagringsutrymme samt en KOSTNADSFRI hemsida! Kostnadsfri! Det enda jag behöver göra är att betala 250 kr i månaden! Kostnadsfritt! Jag fyllde givetvis i alla mina uppgifter på deras blankett OMGÅENDE, och var just i färd med att posta brevet när jag kom på att ett domännamn kostar en dryg hundralapp om året att registrera, och att jag redan har ett webbhotell som erbjuder mycket mycket mer, för 75 kr i månaden. Företaget som kontaktade mig har dock internetadressen www.internet.se, så de måste ju veta vad de håller på med. Hmmm...

I övriga nyheter så hamnar kristdemokraterna under riksdagsspärren i senaste opinionsundersökningen av synovate, med 3,9% av rösterna. Jag tror att det var mitt utträde ur svenska kyrkan som till slut demoraliserade dem fullständigt. Nu känner jag mig nästan lite skamsen här, kd är ändå ett gemytligt litet parti, med sunda värderingar och tokiga medlemmar. För er som inte följde förra årets fantastiska dokumentärserie om riksdagspartierna som gick på SVT så kan ni se kristdemokraternas (och indirekt alla andras) här.

I ytterligare övriga nyheter så fann jag i gårdagens Flamman en notis om bloggen Alliansens Lilla Röda, en samling citat av borgerliga politiker. Många av dem är rätt hejdlösa. Några exempel:

"När svenska folket ska få säga sitt om EMU så bör inte alternativet nej finnas."

-Carl Bildt

"Visst kan vi genomföra alla våra skattesänkningar. Det är bara att avskaffa sjukkassan, a-kassan, barnomsorgen, pensionerna och sjukvården."
-Tomas Idergaard, fd MUF-ordförande

"Ska yrkeselever läsa historia? Hör ni inte själva hur orimligt det låter?"
-Mats Gerdau (m), riksdagsledamot i utbildningsutskottet

Kommentarer
Postat av: Per

Jag vill också ta åt mig lite av äran för KD's sjunkande popularitet. Jag har faktiskt sagt till jättemånga att gud bara är påhittad, precis som jultomten och påskharen. Och när man vet det känns det kanske inte så jävla ball att vara kristdemokrat längre.
Also make with the healthy så du kan jobba hos mig i helgen!

2007-09-28 @ 15:47:48
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja det är sant, du har nog hjälpt till också. Hur som helst så är det kört för dem nu, ateisten kommer och förstör det kristna samhället.
Jag mår bättre nu, så jag kan nog hjälpa till imorgon!

2007-09-28 @ 16:18:21
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Ican

Jag såg dig cykla förbi min bil en dag! Kör ju Daniel till jobbet ibland.

2007-09-30 @ 11:11:34
Postat av: Mufflon

Oj, du skulle ha tutat på mig! Fast då hade jag nog ramlat och dött. Hur som helst så kommer det nog aldrig att hända igen, jag är förhoppningsvis inte dum nog att göra samma misstag (att cykla till räppe) två gånger.

2007-09-30 @ 15:44:40
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0