Fett med lök

Hej igen mina vänner! Nu har det gått ett tag sedan jag postade något sist, men det är för att jag har varit damn busy. Work work work. För er som inte vet om det ännu så fick jag jobb i torsdags förra veckan. Jag var på intervju hos ett bemanningsföretag (för ett helt annat jobb) och de frågade mig om jag var sugen på att jobba med en annan grej, fram tills dess att de kan ge besked om jobbet som intervjun egentligen handlade om. Lite rörigt. Hur som helst så har jag jobbat på ICA-lagret sen i fredags, packat lådor och kånkat runt på grejer och så. Det är dock ingen fast anställning, utan bemanningsföretaget skickar bara in mig när det behövs extra personal. Just nu har det varit lökplockning för fulla muggar i ett par veckor, så de har behövt massa extra folk. Det är en massa blomlökar (inte såna man äter alltså) som ska packas ner i lådor eller hängas upp på ställningar och sedan skickas iväg till butiker i hela skandinavien. Idag blev de dock färdiga med all plockning, och de säger att det kommer att dröja ett litet tag innan något nytt projekt dyker upp, så min ärorika arbetarkarriär är över lika plötsligt som den började. Förhoppningsvis så är det dags igen inom nån månad eller så, under tiden så söker jag jobb på andra håll.

Förutom väl behövd inkomst och karaktärsdanande kroppsarbete så har jobbet också medfört oväntade förmåner. Under lökplockandet så har de löpande kontrollerat lökarna och sorterat bort lådor som inte håller måttet. Det kan vara ett par lökar som är ruttna, så de slänger bort hela lådan. Nu sista dagen på projektet så fick alla jobbare plocka hem så mycket lök de ville från pallarna med bortsorterade lökar. Det fanns i stort sett oändligt med lök att tillgå. Ni som känner mig vet om att jag inte är någon girig människa, ty jag nöjde mig med att fylla tre ICA-kassar. Någon som vill plantera tulpaner?

image45

Kommentarer
Postat av: Per

Hey! Grattis och välkommen till arbetarnas kamratskap!
Fast nu kan jag inte längre klaga på att du inte har arbetat en dag i hela ditt liv, det är lite synd.
För övrigt har jag hört att ICA är kass...

2007-09-13 @ 16:29:57
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja, det är en tradition som jag kommer att sakna. Och ja, ICA är rätt kasst, fast jag jobbar egentligen inte för ICA. ICA-lagret har nämligen köpts upp av ett företag som heter Scandinavian Supply Chain, som driver ett slags lagerhotell som massa olika företag kan hyra in sig i. Så lagret heter ICA-lagret, och jag går runt i ICA-kläder, men det har inget med ICA att göra.

2007-09-13 @ 16:48:51
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Linus

Jisses! Vad ska du med all lök till?!?

2007-09-13 @ 19:47:20
Postat av: Mufflon

I DON'T KNOW!!! Jag tänkte mest lämpa av det hos min mor, sen är det hennes problem. Hon gillar tulpaner, så jag ger henne tulpaner!
Först tänkte jag bara ta några stycken, en av varje sort typ, men när mina arbetskamrater började fylla kasse efter kasse så tänkte jag what the hell. De ska ju ändå slängas liksom, kan lika gärna ta hem dem och försöka ge bort till folk. Vill emelie ha tulpaner?

2007-09-13 @ 21:26:54
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Ida

Tog du bara tre kassar med lökar? Det var väl lite dåligt ändå jag menar minst fyra borde du tagit hgem ;P
Du får hålla osss uppdaterade hur det går med det riktiga jobbet du sökte!

2007-09-13 @ 21:36:24
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Mufflon

Som sagt, jag är inte girig av mig. En tjej fyllde fem kassar! Hur som helst så har jag fler blomlökar än någon människa kan behöva. Ur rättviseaspekt borde jag betala nån slags tulpan-skatt.
Och visst ska jag säga till om det händer nåt med det andra jobbet!

2007-09-13 @ 21:52:03
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Ican

Är inte det typiskt folk? Så fort det är någonting gratis så spelar det ingen roll om det är fläsksvålar eller frimärken från sena 90-talet, den som har mest vinner. Är stolt över dina 3 kassar Thomas, det är ett bra medel ;) Jag tar gärna en tulpan dock. Gratis är gott.

2007-09-14 @ 16:51:48
URL: http://icans.blogg.se
Postat av: Mufflon

Visst ican, jag kommer med presenter på söndag :)

2007-09-14 @ 17:27:26
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Dase

Arbetarkarriär schmarbetarkarriär, gör du inte stålbalkar eller kanoner är du ingen arbetare!!

2007-09-15 @ 10:07:58
Postat av: Mufflon

Ja, det är väl så. Jag ska genast skicka in en ansökning till närmsta stålbalksfabrik.

2007-09-15 @ 10:41:12
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Shazbot

Oj, många lökar alltså :D Man måste plantera dem ute va? om man kan ha dem inne kan jag tänka mig lite lök :D Cain tar säkert några med om du vill bli av med dem.

2007-09-17 @ 12:56:24
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Mufflon

Jag har lämpat av hälften hos min mor nu, har fortfarande alldeles för många kvar. Jag tror att man måste plantera dem utomhus ja... din mor kanske vill ha? Cain får jättegärna ta så många hon vill också :)

2007-09-17 @ 16:38:55
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0