Oh CIA you card!

CIA är ett roligt gäng. Jag tänker mig dem som ett gäng muntra rövare som sjunger sånger och har kul, som i Ronja Rövardotter eller Robin Hood. Och så torterar de folk. Läste nyss på DN att ett par videoband med förhör av terrormisstänkta har förstörts av CIA, i samband med att amerikanska kongressens underrättelseutskott röstade för att förbjuda CIA att använda "förstärkta förhörstekniker". Vilket märkligt sammanträffande! Förstärkta förhörstekniker innebär att man häller vatten över folks ansikten så att de inte kan andas. Det är ett fiffigt knep som får folk att erkänna saker de kanske har gjort. George Bush förväntas lägga in sitt veto mot förslaget att förbjuda denna förhörsmetod, eftersom det var han som godkände den från första början.

Jag tycker att det känns tryggt och bra att USA försvarar vår frihet och demokrati. Och om inte hederliga drunkningssimuleringar får terroristerna att respektera demokrati, kapitalism och mänskliga rättigheter så kan man ju alltid sodomisera dem med batonger, eller hälla syra på dem.


image122

Kommentarer
Postat av: Dase

Om spanska inkvisitionen använt det måste det vara bra, jag menar....det är ju spanska inkvisitionen vi snackar om!

2007-12-09 @ 00:10:02
Postat av: Mufflon

Ja, bra är det ju onekligen. Bra på det det är till för iaf, och det är ju den bästa sortens bra.

2007-12-09 @ 17:32:42
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0