This company is on the fast track to the it list, blast fax kudos all around!

Hej kära vänner! Som ni märkt har det inte blivit mycket skrivet för mig på sistone, det var baske mig två veckor sedan mitt senaste inlägg. Därför så tänkte jag att jag nu är skyldig er en liten uppdatering, så att ni får veta vad som händer hos mig och vad det är som har tagit min tid i anspråk på sistone.

Det är så att jag har haft ett projekt i sommar. Till följd av att alla företag och myndigheter i hela Sverige har underlåtit att ge mig anställning trots femton miljarder ansökningar och en slagkraftig meritförteckning bestående av 1: Nästan klar med nån slags utbildning och 2: Körkort, så bestämde jag mig för att starta eget företag. Vara min egen chef, arbeta på egna tider, tappa håret av stress och ångest när jag bollas runt av marknadens nycker; THE GOOD LIFE! Min plan är att jag ska sälja asiatiska prylar via e-butik (Det är som en riktig butik, fast på internet, så den är egentligen på låtsas. Samma princip som för e-tuff, e-snygg, e-smart och e-populär.) till intet ont anande kunder i Europa. Produkter såsom kinesiska målningar, bordslampor, prydnader och annat med asiatiskt tema som går att kränga. Just nu är jag på gång med att importera grejer från Kina och Thailand, och att fixa hemsidan.

Min målsättning med företaget är inte direkt att bli rik, men förhoppningsvis så går jag plus minus noll i alla fall, kanske kan det till och med ge lite extra slantar. Den främsta anledningen till att jag gör det är att jag är så gruvligt uttråkad. Utan vare sig jobb eller skola att lägga energi på så behöver jag någonting att göra. För det andra så är det riktigt kul att syssla med företaget, jag får lite användning av mina ekonomi-kunskaper och så, och för det tredje så känns det som att det kan vara en bra merit när jag i framtiden skaffar mig ett riktigt jobb.

Det dröjer nog en dryg månad eller så innan jag kommer igång med verksamheten. Då lämnar jag trasproletariatet bakom mig och börjar leva som en business-man! Då ska jag åka runt med Reinfeldt i limo och kasta enkronor på uteliggare. Då ska jag gå på elit-fester i stockholm och röka cigarr med direktörerna, och skratta rått åt skämt om arbetarklassen. Då ska jag sitta med tidning, pipa och whiskey i min direktörsfåtölj och nicka medhållande åt borgarnas tokiga dumheter.

Jag ska försöka hålla er uppdaterade om det händer något viktigt, men för säkerhets skull så har jag illustrerat ungefär hur allt kommer att gå till:

image41image42

Kommentarer
Postat av: Dase

Det låter ju helt fantastiskt, om du vill kan jag ge dig lite tips som jag snappat upp under mina resor: Köp billigt och sälj dyrt!

2007-08-10 @ 16:31:57
Postat av: Jenny

Coolt, grattis. :D

2007-08-11 @ 11:11:14
Postat av: Per

"Borgarasen flinar åt hur jobbardräggen svinar!"
Jomen det låter ju som en bra "learning process", så att säga. Sen kan du även säga att du har ett eget företag och "jobbar med import" när folk frågar vad du sysslar med.

2007-08-11 @ 15:10:15
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Oj, jag svarade innan men det försvann av nån anledning. Tack så mycket allihopa! Och tack för tipset Peter! Jag ska lätt påpeka för alla att jag jobbar med import, och att jag "gör business med Kina".

2007-08-11 @ 17:55:32
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Shazbot

Ja Grattis!, jag tror du har en bra ide här... Kan inte direkt säga att jag känner till nån som göra samma sak. Det är bra! Du får gärna hjälpa mig lite med sen ... :D

2007-08-12 @ 14:46:02
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Osto

Schysst! Good luck och allt sånt. =D

2007-08-14 @ 14:54:14
URL: http://osto.blogg.se
Postat av: Ican

Det kommer bli fantastiskt bra!

2007-08-14 @ 18:40:24
URL: http://icans.blogg.se
Postat av: Mufflon

Tack så jättemycket allihopa :)

2007-08-14 @ 18:50:29
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0