HUK

Hej! Jag har inte skrivit på jättelänge nu, för jag har varit upptagen med en massa. Jag ska komma igång och skriva igen snart, men tills vidare så nöjer jag mig med att länka till det otäckaste jag någonsin läst.

Alltså, detta är verkligen riktigt läskigt. Jag tror inte att ni förstår hur läskigt det är. Hur gick de till väga? Drog de av benen först och åt dem som salta pinnar typ? Eller gick de direkt på den köttiga bakkroppen? Tryckte de måhända in hela spindeln i munnen och mumsade allt på en gång? Med tanke på att en av dem hade ett spindelbett på tungan så verkar de inte ha varit så noggranna med att ta död på spindlarna först. Förstår ni hur otäckt detta är? Jag bifogar en bild för att hjälpa er att visualisera det hela.




EDIT: Okej, jag blir helt tokig av att se spindeln varje gång jag går in på min blogg. Nu tar jag bort den!




Okej, jag är medveten om att det inte behöver vara några konstigheter att äta fågelspindlar. Allting äts någonstans. Enligt wikipedia så är friterade tarantellor en delikatess i Kambodja. Men det hör varken hit eller dit, detta är fortfarande helt sanslöst otäckt.

Kommentarer
Postat av: Ican

OMG, vilket bra sätt att gå ner i vikt på =D

2007-04-07 @ 02:50:25
Postat av: Mufflon

Haha, ja. Har man bara spindlar att äta så äter man garanterat bara precis vad som behövs för att överleva!

2007-04-07 @ 09:13:10
Postat av: Per

Ja jag tror inte dessa friterade sina spindlar, så det var nog ingen delikatess. Men det är väl ingenting för de där grodätarna att klämma i sig en spindel eller två.

2007-04-07 @ 13:48:36
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Shazbot

Jag såg ett program där man åt spindlar, det var jättesynd om dem :( De tog en pinne och tryckte ner spindeln i marken, sen tog de och böjde upp alla benen övanför spindelns kropp och band ihop dem där, sen grillade de dem levande. :( Jävla as... jättehemskt.

2007-04-09 @ 12:14:32
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0