Tomas drömblogg

I natt drömde jag en mycket märklig dröm. Den utspelade sig under ett par dagars tid och det var en försäljare som ideligen knackade på hos mig och försökte sälja mobilabonnemang som jag inte alls var intresserad av. Vid ett tillfälle hade jag en trekant med försäljaren och hans flickvän/kollega (oklart vilket), men jag vägrade fortfarande teckna något abonnemang.

Så en dag så stod det plötsligt en marsvinsbur med ett marsvin i min bostad. Det var då helt självklart för mig (som det ofta är i drömmar) att det var försäljaren som försökte lura på mig ett marsvinsabonnemang! Det förhöll sig nämligen som så (enligt oantastlig drömlogik), att om jag matade marsvinet så skulle det juridiskt sett innebära att jag accepterade avtalet och jag skulle bli tvungen att betala marsvinsavgift varje månad. Jag kunde lämna tillbaka marsvinet till företaget men det skulle vara jättejobbigt (buren var jättstor), och då skulle ju försäljaren bara kunna upprepa proceduren! Jag bestämde mig därför för att sända ett budskap till försäljaren genom att spetsa upp marsvinet på hans ytterdörr med en kökskniv. Sedan vaknade jag.

Hur ska en sådan dröm tolkas? Jag ogillar förvisso försäljare, men jag tycker om marsvin. Drömtydare, någon?


Kommentarer
Postat av: C

Oj..? Stackars lilla oskyldiga marsvin!

...å jag undrar förresten om det där inte är ett praktexempel på en dröm som man borde "behålla för sig själv"..? Men tack för underhållningen! Haha! ;)

Måste ju ändå beundra försäljarens ihärdighet som offrar både marsvin och flickvän "to close the deal"! Riktig arbetsmoral där! :P

2010-03-24 @ 00:27:22
Postat av: Mufflon

Jag är en offentlig person, jag håller ingenting för mig själv! Och visst var han ihärdig, men jag tror att jag vann till slut.

2010-03-24 @ 07:08:17
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Dase

Enligt klassisk Freudiansk drömtydning är detta tecken på att du är homosexuell.



Enligt klassisk Freudiansk psykoanalys innebär iofs i princip allt att du är homosexuell, men det hör inte hit, Freud kan ju inte gärna ha fel...

2010-03-24 @ 09:41:36
Postat av: Anonym

Det här var det roligaste jag läst på jättelänge! :D Jag tror vi måste ta vissa delar av freuds tankesätt och göra om det, det skulle kunna vara så att du vill döda din mamma och ligga med din pappa? Eftersom du är homosexuell uppenbarligen. ? =)

2010-03-24 @ 12:41:46
Postat av: Luzze

Jag tänkte under de första meningarna komma på nåt kul att skriva som kommentar om detta spektaklet, men det blev ju bara mer och mer sinnesvrickat och till slut gick min hjärna sönder. Men det var en kul resa. :-)

2010-03-24 @ 16:21:09
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Jag låg åtminstone inte med marsvinet!

2010-03-24 @ 18:14:30
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: cia

Sicken underbart vriden dröm. Snacka om att vakna med en annorlunda känsla av förvirring?!

2010-03-25 @ 17:30:26
Postat av: Ican

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!



Du äger!!

2010-03-29 @ 18:43:17
URL: http://icans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0