VM!

Visste ni om att det är fotbolls-vm nu?? Jag fick veta för ett par dagar sedan. Jag skiter fullständigt i fotboll normalt sett men just i år är det två saker som gör fotbolls-vm fantastiskt. Inte så fantastiskt att man behöver titta på det förstås, men fantastiskare än vad det annars hade varit. Dvs fortfarande inte särskilt fantastiskt. Hur som helst, de bra sakerna är dessa:


1. Nordkorea är med. Hur det gick till är det ingen som vet, och att de vågar släppa ut ett helt fotbollslag ur landet är imponerande. Jag förutsätter att alla spelarna har militäruniformer och såna där jättelika officershattar. Jag förutsätter också att de kommer att vinna alltihop. Åtminstone kommer de att rapportera i inhemsk media att de vann varenda match med 100 - 0. Go Nordkorea!

2. Vuvuzelor. Det är såna här superirriterande tutor som tydligen är väldigt populära i sydafrika, och nu är det massa fotbollsfans och spelare som klagar på att oljudet förstör matcherna. Jag tycker ofta att det är ganska komiskt när folk blir seriöst upprörda över löjliga saker, och eftersom jag tycker att fotboll är ganska meningslöst så tycker jag också att vuvuzelorna är världens roligaste! Bara namnet liksom, vuvuzela! Haha!




Kommentarer
Postat av: Dase

Kan ju lugnt säga att jag hejar på Nordkorea, en totalitär stat kan ju inte gärna ha fel! Jag vill gärna tänka mig att de marscherar in på plan med militär precision (i stövlar naturligtvis) och spelar matcherna helt allvarliga och uttryckslösa. Och vinner allt. För att försäkra mig om att min vackra bild inte förstörs tänker jag inte lyssna på några nyheter som säger motsatsen. Inte för att jag hade tänkt det från första början, för som en vis man en gång sa: "Jag skiter fullständigt i fotboll normalt sett".

2010-06-14 @ 18:46:30
Postat av: Ican

Nordkorea? Det är nått fuffens på gång, nån bakomliggande plan, I am sure.

2010-06-14 @ 19:14:23
URL: http://icans.blogg.se/
Postat av: Per

Haha, jag ser framför mig hur ett nordkoreanskt lag bestående av massor (jag vet inte hur många man är i ett fotbollslag) av asiatiska ivan dragos krossar allt motstånd! Det ser helt fantastiskt ut, i min hjärna!

Hoppas bara ingen tutar i luren och stör.

2010-06-14 @ 20:39:46
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Hur många man än är i ett fotbollslag så lär Nordkorea har två eller tre gånger så många på plan. Och när fienden minst anar det så plockar alla fram var sin extra fotboll ur officershatten och gör tio mål på en gång! Trampolinfällor och hoppstyltor lär man få se också, men som Peter säger så kommer de givetvis att vara allvarliga och inte röra en min under hela matchen.

2010-06-14 @ 22:01:18
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0