Jag har en vän!

Puh! Äntligen helg efter en stenhård tvådagars arbetsvecka. Igår blev jag glatt överraskad när jag kom hem, jag hade fått en handskrivet brev från självaste Jehovas Vittnen! De informerade mig att Allt lidande ÄR SNART SLUT. Det var precis vad jag ville höra efter att ha tvingats tillbaka till ekorrhjulet efter två veckors julsemester.



Hurra!

Jag tycker om Jehovas Vittnen. På riktigt, alltså! De må vara fanatiska kristna, men varför skilja på kristna och kristna? Man är väl inte mindre dum för att man bara tror på vissa saker som står i bibeln, istället för allt? Folk som bara väljer ut enstaka bekväma delar av bibeln att tro på och folk som bara "tror" utan att våga specificera exakt vad de tror på har jag svårare att hysa respekt för. Jehovas Vittnen kör hårt på det de tror på, inga halvmesyrer. Dessutom är de grundlurade och indoktrinerade, vilket är en fullt legitim anledning till att tro på dumheter. Vanliga sekulära svenskar som växer upp med fri tillgång till information och utbildning och som uppmuntras att tänka själva, men som ändå håller fast vid religionen, har inget annat än dumhet eller feghet att skylla på.

Jehovas Vittnen är också fredliga in i det sista, en egenskap som är beundransvärd hos såväl teister som ateister. Att de ideligen ska gå runt och knacka dörr kan givetvis vara irriterande för många, men man får komma ihåg att de trots allt bara vill rädda ens själ. Det kan också vara riktigt givande att diskutera tro med dem. Jehovas Vittnen är alltid välkomna hos mig!

Kommentarer
Postat av: Shaz

Fan va skönt att höra. Jag började undra hur länge det skulle hålla på. jag tycker det är konstigt. Jehovas har aldrig varit hos mig, vart jag än har bott. De kom till Linus en gång när vi var små och lämnade saker. Men då fattade vi inte ens att vi skulle tycka illa om dem... :)

2010-01-10 @ 11:36:51
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Jag har fått besök av dem i nästan alla bostäder jag haft. De har aldrig varit i min nuvarande lägenhet rent fysiskt, men ett direktadresserat brev räknas tycker jag. På sätt och vis tycker jag faktiskt om Jehovas Vittnen. Jag tror faktiskt att jag ska skriva till ett stycke om varför jag gillar dem!

2010-01-10 @ 13:57:26
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Alvaro

Skönt att höra att du funnit ditt kall Tomas ;-)



Handskrivet brev och allt, man får ju ändå konstatera att de kämpar hårt för sin sak iaf. Kanske något att ta efter i valrörelsen, handskrivna brev till allt och alla där man metodiskt och i lugn ton förklarar att Reinfeldt är djävulens avkomma och att vi alla kommer brinna om borgarna vinner ett val till.

2010-01-10 @ 14:02:39
URL: http://avlo.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Ja Alvaro, hade de politiska partierna kampanjat med samma ihärdighet som Jehovas Vittnen så hade det hänt grejer!

2010-01-10 @ 14:27:29
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Per

Hahaha, it's funny because it's true! Jag kunde inte hålla med mer!

Jag saknar mina gamla jehovas på söder. Hit har det ju bara kommit en liten kille en gång. Lämnade en broschyr jag redan läst och kom sedan aldrig tillbaka :(

Också skönt att veta att lidandet SNART ÄR ÖVER!

2010-01-10 @ 19:48:59
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har nog hamnat på någon svartlista, sen Peter pratade med dom i över två timmar och inte lät dom gå. (Eller komma in på kaffe.) Stackarna fick stå i trappuppgången på det hårda golvet, och Peter blev upprörd för att dom inte kunde följa med hans tokteoretiska resonemang. Till slut gav dom honom en bok och sprang. Och sen dess har ingen ringt på min dörr. :(

2010-01-10 @ 21:54:32
Postat av: Per

Du menar hans teoretiska tokresonemang? :D

2010-01-11 @ 05:27:14
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: cain

Dom var hon min kompis Ida en gång när jag var där. Efter långt snack o många cigg, så sa dom att dom var tvungna att gå för att hinna med bussen, gav oss en varsin broschyr: jag fick en om Satan o Ida en om självmord.... Nice!

2010-01-11 @ 15:17:52
URL: http://cainans.blogg.se/
Postat av: Ican

De brukar komma hit en gång i veckan och diskutera bibeln. Senast lämnade de en dvd om blod. Jag har inte sett den än, men jag ska. Här är de med välkomna, så trevliga så. Fast de äter eller dricker inget - Scary?

2010-01-11 @ 19:47:34
URL: http://icans.blogg.e
Postat av: Dase

Jag vill helst inte att tokigt religiösa människor ska besudla min bostad :P



Fast det är onekligen mycket intressant att diskutera med människor som verkligen tror på saker som är helt befängda, man kan diskutera i flera timmar utan att komma överens :D

2010-01-12 @ 12:30:17
Postat av: Mufflon

Äter och dricker de ingenting?? Det är faktiskt lite läskigt. Man kunde tro att de var vampyrer om det inte var för att de har strikta förbud mot att förtära blod.

2010-01-13 @ 19:58:45
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: zenia

Underbart T .. man blir glad av din blogg. tack :)

2010-01-14 @ 08:12:59
Postat av: Mufflon

I aim to please :D

2010-01-14 @ 18:50:19
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Shaz

Ill hold you to that...

2010-01-15 @ 14:29:52
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Maddo :)

Skicka dom upp till Tingsvägen i Växjö med.. Jag är nog Jehovas vittne.. Lite grann iaf :p

2010-01-17 @ 10:27:16
URL: http://maddosen.blogg.se/
Postat av: Sara

Asså fattar ni inte att Jehovas vittnen bara manipulerar er och får det att låta så bra och trevligt. Men det är det inte!

Dem låter er inte tänka och tycka det ni vill, dem kommer att göra så att ni får kontakta någon, ni måste lyda de dem säger annars råkar ni illa ute och dem vill bara åt era PENGAR!!

TA detta som en varning från mig, gå inte med i Jehovas vittne ni kommer att bli manipulerade!

2010-11-25 @ 20:21:42
Postat av: Sara

Asså fattar ni inte att Jehovas vittnen bara manipulerar er och får det att låta så bra och trevligt. Men det är det inte!

Dem låter er inte tänka och tycka det ni vill, dem kommer att göra så att ni får kontakta någon, ni måste lyda de dem säger annars råkar ni illa ute och dem vill bara åt era PENGAR!!

TA detta som en varning från mig, gå inte med i Jehovas vittne ni kommer att bli manipulerade!

2010-11-25 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0