Fiskmåsar

Två inlägg på två dagar, inte dåligt va! De som är insatta i min vardag (nästan ingen) vet att jag just nu ligger i fejd med en fiskmås. De som inte är insatta (nästan alla) tycker säkert att det är jättespännande att få höra talas om det för första gången.

Det är som så att en måsflock, eller måsklan eller vad de kallar sig, har bosatt sig på min innergård och bestämt sig för att låta sina barn växa upp där. Det betyder att det tultar runt små fjäderbollar till fiskmåsungar på marken och föräldrarna sitter uppe på hustaken redo att angripa alla inkräktare. Allt som rör sig inom hundra meter från innergården räknas som inkräktare. Det har varit ganska så drygt kan jag tala om, inte nog med att mina känslor blir sårade när en fiskmås pekar ut mig som en fiende, den försöker också aktivt bajsa på mig. Situationen har dock lugnat ner sig nu då min specifika ärkefiende verkar ha lärt sig känna igen mig och därför inte angriper mig längre. Nu är det snarare ett nöje att se från mitt lägenhetsfönster hur hon flyger på andra oskyldiga stackare!

Fiskmåssituationen har också lett till att Styrelsen har satt upp följande bullentin i alla trapphus:



Meddelandet ger upphov till vissa frågetecken:

Varför skriver de duvor i plural och mås i singular?

Varför skriver de mås med stort m?

Varför sätter de mås inom parentes?

Varför utformar de rubriken som en uppmaning att mata djur när syftet med meddelandet är det motsatta?

Varför har de en bild på en fredsduva i ett meddelande som utmålar duvor som ohyra?



Det blir spännande att se hur det här måsäventyret slutar!

Kommentarer
Postat av: Per

Jag tänker mig att det var så att det inte fanns någon bild på en mås i clipart, utan bara fredsduvor (och en bild på "andra djur" också, som verkar vara en skitkonstig fågel), så därför skrev de duvor på lappen. Eftersom de dock menar att man inte ska mata måsar så var de tvungna att skriva in en liten parentes som klargör det.

Singularformen och det stora M'et kan nog endast förklaras genom låg bildningsnivå.



Också bra motivering till varför man inte ska kasta fimpar. Det vore för nedrigt att ge en vaktmästare en arbetsuppgift som inte är skoj :(

2010-07-04 @ 19:05:46
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Per

Såg även nu att de skrivit as-koppar och någon lagt till ett K, lite hjälpsamt. Också roligt :D

2010-07-04 @ 19:06:49
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Linus

Suveränt inlägg! Fan vad jag garvade!

2010-07-05 @ 19:24:48
Postat av: Mufflon

Haha, as-koppar är rätt kul faktiskt. Där kan jag lägga eventuella mås-as efter att jag mördat dem.



Och tack Linus, I aim to please!

2010-07-05 @ 20:37:31
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker om måsar.



Bortsett från när jag har migrän/konstig misärsjukdom som varar i en vecka och gör mig ljudkänslig. Jag ville desperat döda måsar. Jag bad vänner döda måsar.



Detta tyckte mina vänner var lite konstigt eftersom jag är vegetarian och djurrättsideolog. Jag råkade glömma detta. Men dom var faktiskt hemska.



Nu tycker jag om dom igen. Lite i alla fall. Värsta mordlustan har lagt sig och jag är snäll igen.

2010-07-07 @ 11:20:35
Postat av: Mufflon

Mitt måshat har också lagt sig, nu tycker jag att de är majestätiska varelser. Men precis som riktiga kungligheter så måste de dö ibland, hur vackra de än är.

2010-07-07 @ 17:49:45
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Jenny

Eller vara tysta. För i helvete.

2010-07-09 @ 08:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0