Nu får det vara nog!

Jaa det får det! Jag blir tokig av bilden jag lade upp senast, så nu måste jag skriva nåt mer så att den försvinner. Läste på aftonbladet om den moderata nekromantikern Maj Steen som är ordförande i kommunfullmäktige i Borås. På sin fritid sysslar hon med svartkonst i en källarlokal. Hon håller seanser för att hjälpa folk att prata med andar. Crraazyyyy. Tv-programmet Insider har tydligen gjort ett reportage om det där de smygfilmar under hennes seans också. Hihi, vad tokigt va, en högt uppsatt politiker som tror på sånt! Och visst är det rätt komiskt, i synnerhet när det är en moderat som än en gång påvisar borgarnas nära koppling till mörkrets makter.

Men ärligt talat, är det egentligen någon skillnad på att tro på sådana dumheter och att tro på kristna dumheter, eller annat religiöst mumbo-jumbo? Visst kan man tycka att det är nedrigt att lura folk på pengar (100 kr för gruppseans, 500 kr för privat sittning och 1800 kr för nån slags kurs), men varenda kotte i Sverige har ju fått lära sig i skolan att andar och Gud inte finns på riktigt, så att faktiskt lägga pengar på sånt kräver ju en aktiv dumhets-ansträngning. Hade de inte gett pengarna till Maj så hade de väl köpt magiska bönor för dem, eller gått en Feng Shui-kurs. Jag tycker att det är fel att racka ner på Maj Steen i alla fall. Alltså mer än vanligt då, det är ju givetvis alltid rätt att racka ner på moderater och troende, men det känns taskigt att särbehandla just henne. Aftonbladet ska dock ha credit för sin hejdlöst roliga spökbild i artikeln ^_^



Nedan: Moderater som pysslar med moderat-saker.
image141

Kommentarer
Postat av: Ida

Sen har vi ju norska prinsessan som vill starta skola för att lära folk att prata med änglar.
Anledningen till att de rackar ner tror jag just beror på att det handlar om offentliga personer och vi har ett behov av att våra offentliga personer ska vara doppade i klorin så inte ett spår av konstigheter finns kvar =)

2008-04-20 @ 09:05:29
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Osto

Det här med att doppa offentliga personer i klorin låter kul, kan man få vara med nån gång?

2008-04-20 @ 17:41:04
Postat av: Ican

Tillbaka till bloggvärlden är jag!

2008-04-24 @ 22:35:44
Postat av: Malou

Hej!
Jag heter Malou och jobbar på Pronto Communication. Jag skulle vilja få kontakt med dig och undrar om du har en mail jag kan skicka mitt meddelande till?
Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
Malou

2008-04-25 @ 16:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0