Djävulens advokat

Hej! Nu skriver jag ett blogginlägg, efter ett litet uppehåll. Sådana här uppehåll får ni vänja er vid från min sida, ty jag är en mycket komplicerad man. Mycket djup. En stor konstnär kan inte bara tvinga sig själv att producera konst, han behöver inspiration. På samma sätt så kan jag inte bara tvinga mig att skriva blogginlägg, jag behöver aftonbladet, och aftonbladet har inte gett superbra utdelning på sistone. Det var en fantastisk nyhet om hårdrockaren som räknades som handikappad pga av sitt musikintresse, men osto hann före mig med den nyheten, så det blev inget. Jag vet inte vad jag hade gjort utan aftonbladet alltså. Inte bloggat i alla fall. Fast det är klart, man kan även fråga sig vad aftonbladet hade gjort utan mig.


Nu hittade jag dock en nyhet som handlar inte bara om Carl Bildt, utan även om bloggande. Den handlar om Carl Bildts blogg! Det som skett är att chefsåklagare Jörgen Lindberg har inlett en förundersökning mot Carl, som misstänks för brott mot lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor. Jag är ingalunda jurist, men som akademiker och intellektuell så gör jag den kvalificerade gissningen att detta är en lag som säger att man ska visa ansvar för elektroniska anslagstavlor. Eller låta bli att visa ansvar för dem. Något av dem. I vilket fall som helst så ska Carl Bildt tydligen ha begått ett brott när han lät bli att ta bort rasistiska kommentarer. Jag tror att Jörgen Lindberg läste igenom Carls blogg och fann att vissa av kommentarerna var "minst sagt magstarka".


Nu känner jag att jag måste agera djävulens advokat här. Jag tycker att det är fånigt att Carl ska vara ansvarig för allting som skrivs i kommentarer på hans blogg. I vårt blogg-gäng så är vi bara en handfull människor som kommenterar varandras inlägg, och vi har redan producerat mer dumheter än man kan skaka en pinne mot. Carl Bildt har tydligen 13 000 kommentarer på sin blogg. Vem orkar gå igenom gå igenom vad 13 000 internet-människor skriver? När jag läser politiska kommentarer på sidor som är tillgängliga för allmänheten så blir jag dum i huvudet efter fem-sex kommentarer. Carl Bildt må vara en härdad politiker, men inte ens han kan väl förväntas stå emot den massiva dumhet som florerar på internet. Nä, jag tycker att det här är fånigheter. Stackars Carl.


image17

Kommentarer
Postat av: Per

Jaja, här skriver man ingenting på två veckor, sen kommer man och försvarar Carl Bildt. THE MAN'S A GOBLIN!
Men nä, jag tror inte heller han gjort sig skyldig till brott och det är ett sjukt resursslöseri att utreda en sån sak.
Såg du förresten att de skrev om SVT's vattensprutarattack mot statsministern? De hade tydligen gett sig på natacha peyre också. Det är en blondin med stora bröst som varit med i någon dokusåpa. Hon kände sig kränkt och polisen inleder undersökning. Sen har de inte resurser att utreda riktiga brott med riktiga offer. Man blir så less.

2007-06-21 @ 20:37:17
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja fy fan, det är så man känner sig kränkt alltså.

2007-06-21 @ 23:10:07
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: SHazbot

Mmm, läste detta med. Kan ju inte rikigt han stå för, men han är ändå ganska trög tycker jag. :)

2007-06-30 @ 16:32:43
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Han är inte trög, han är ond!

2007-06-30 @ 22:16:29
URL: http://naifuzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0